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Alessandra Ferreira Lopes

marketing & corporate communication

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Alessandra en pocas palabras

Driven by passion for innovation and with 9 years of experience acummulated in the area of Marketing Communication in a Multinational company, I can help startup companies with innovative Marketing Communication plans to achieve sustainable growth focusing on a solid strategy & execution plan.

Apasionada por innovación y con 9 años de experiencia acumulados en la área de Marketing & Comunicación en una empresa multinacional, puedo ayudar a empresas startups con planes innovadores de marketing y comunicación para lograr un crecimiento sostenible centrandose en un plan sólido de estratégia y ejecución.



Portfolio:

Portfolio solo accesible para usuarios registrados

Experiencia

Robert Bosch

Gran distribución

SALES CUSTOMER SERVICE MANAGER IBERIA

Madrid, España

marzo de 2017 - octubre de 2017

• Managed the Customer Contact Centre operation by monitoring on a daily basis the Inbound and Outbound KPI ́s in order to measure and achieve company objectives and guarantee a world–class customer satisfaction service. Outbound sales reporting and sales forecasting.

• Conducted the Iberia customer service satisfaction survey by contributing to the concept creation (based on the specific regional needs), the survey implementation and reporting analysis to the headquarters in Germany.

• Led the implementation, coordination and reporting analysis of a new customer service channel (live Web Chat) for Portugal and Spain by working closely with Bosch headquarters in Germany and the regional sales team.


• Gestión de la operación del Centro de contacto con el cliente supervisando diariamente Inbound & Outbound KPI´s para medir y alcanzar los objetivos de la compañía y garantizar un servicio de satisfacción del cliente de primera clase. Informe y pronóstico de ventas.

• Realización la encuesta de satisfacción del servicio al cliente de Iberia al contribuir a la creación del concepto (basado en las necesidades regionales específicas), la implementación de la encuesta y el análisis de informes a la sede en Alemania.

• Implementación, coordinación y análisis de informes de un nuevo canal de atención al cliente (Live Web Chat) para Portugal y España trabajando en estrecha colaboración con la sede de Bosch en Alemania y el equipo de ventas regional.

Robert Bosch

Gran distribución

BRAND COMMUNICATIONS MANAGER LATAM

São Paulo, Estado de São Paulo, Brasil

marzo de 2011 - julio de 2014

• Created a 360o consumer communication strategy including a new conventional and digital communication concept to reposition the brand SKIL Power Tools in 19 Latin American countries (+190T customers).

• Conducted brand and communication re-positioning process (from ~40% → +90% brand awareness increase). Decreased brand rejection index from 2 digits to 1 digit level, increased +3x Top of Mind brand index in the main LA countries. Conducted customer and user researches (Focus group)

• Successfully developed and coordinated “Buy & Win” sales campaigns targeting the internal sales team and different distribution channels through the activation on an online & off-line platform as well as setting up KPI ́s for result monitoring. In 2 years the project considerably increased revenue by 30% in Latin America.

• Supported Bosch Country Sales Organizations and importers with the local implementation of the communication concepts, as well as worked closely with them to monitor and ensure adherence of the regional communication budget.



• Creación de estratégia de comunicación 360º incluyendo marketing digital para reposicionar la marca SKIL Herramientas Eléctricas del grupo Bosch en 19 países de Latino América.

• Implementación efectiva del nuevo guía de comunicación corporativa incluyendo conceptos online y offline y directrizes para POS, showroom, catalogos, embalaje, website, lanzamiento de productos, eventos y ferias. Considerable aumento de recocimiento de la marca en los principales países en los 2 primeros años.

• Creación y implementación exitosa de campañas promocionales "Compre y Gane" dirigida al equipo de ventas interno y canales de distribuición. Activación y monitoriamiento orientado a resultados (KPI´s).

• Gerenciamento de la selección, negociación y proceso logistico de la compra de regalos promocionales adquiridos directamente desde China.

• Soporte a los departamentos de ventas de todos los países con la adaptación y implementación local de los conceptos de comunicación y ventas, así como el trabajo en conjunto con ellos para supervisar la calidad, directrizes de implementación y garantizar el cumplimiento del presupuesto local de comunicación.

Robert Bosch

Gran distribución

TRADE MARKETING & COMMUNICATIONS MANAGER

Santiago, Región Metropolitana, Chile

enero de 2009 - febrero de 2011

• Developed a strategic communication plan (based on broker surveys) to increase visibility and recognition of the power tool brands of the Bosch Group, adapted to the Chilean market. Extending to the traditional platform, as for example POS, showroom, catalogues, dealer events and end-user trade fairs and digital platform (support of brand and dealers ́ websites). As a result more than 50 POS were harmonized and brand awareness was increased by 30% after 2 years of implementation.

• Established a customer relationship program providing exclusive user promotions and special communication projects for distribution channels Traditional Trade (TT) and Multiples (MP) to improve customer experience. As a result, enhanced key customers` loyalty and increased numerical distribution.



• Desarrollo de un plan estratégico de comunicación para aumentar la visibilidad y el reconocimiento de las marcas de herramientas eléctricas del Grupo Bosch, adaptados al mercado chileno. Incluyendo POS y showroom conceptos, producción de catálogos, eventos y ferias dirigidas a clientes y usuarios finales. Como resultado padronización de más de 50 PDV´s y aumento de conciencia de la marca en un 30% en menos de 2 años de implementación.

• Creación y gerenciamento del programa de fidelidad a clientes con promociones exclusivas y proyectos especiales de comunicación visual para PDV de los canales de distribución comercial tradicional (TT) y múltiplos (MP). Aumento expresivo de la distribuición numerica (nuevos PDV´s) al largo del país.

Robert Bosch

Gran distribución

ADVERTISING & COMMUNICATION LATAM (INTERNSHIP)

São Paulo, Estado de São Paulo, Brasil

enero de 2007 - diciembre de 2008

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