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¡Bienvenido al perfil Malt de Beatriz !

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Beatriz Asenjo Diseño de presentaciones y visualización de datosBA

Beatriz Asenjo

Diseño de presentaciones y visualización de datos
  • Tarifa aproximada
    100 € /día
  • Experiencia3-7 años
  • Tasa de respuesta75%
  • Tiempo de respuesta1h
El proyecto se dará por comenzado una vez hayas aceptado el presupuesto de Beatriz.
Localización y desplazamiento
Localización
Madrid, España
Puede trabajar en tus oficinas en
  • Madrid y alrededores (hasta 50 kms)
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Habilidades profesionales (8)
Beatriz en pocas palabras
Más de 10 años de experiencia en departamentos de Marketing, desarrollando siendo responsable tanto del desarrollo estratégico como creativo.

Experta en conceptualización, diseño y revisión de presentaciones corporativas; incluyendo la creación de plantillas, iconos, formato de diapositivas y visualizaciones en Power Point y Tableau.
Experiencia
  • Toyota
    Brand Manager
    AUTOMÓVIL
    enero de 2013 - mayo de 2017 (4 años y 5 meses)
    Dubái, Emiratos Árabes Unidos
    Designed and executed the brand strategy in collaboration with senior management;
    • Composed and executed strategic plans to deliver yearly sales targets by boosting brand awareness and lead generation.
    • Established KPIs and reporting tools to measure effectiveness.

    Timely delivered 6 major vehicles launches and the introduction of 3 new products:
    • Conceptualized campaign strategies, including customer segmentation & product persona, based on market & product analysis.
    • Worked cross-functionally with digital marketing, events & product teams, and advertising agencies, to implement 360 marketing campaigns (including cinema, radio, print & outdoor advertising, digital marketing, social media, POS, CRM actions & on ground activations).
    • Implemented post-campaign evaluations & dashboards, combining marketing, customer and sales data.

    Accelerated cost-saving and efficiency enhancement programs:
    • Remodeled the design, production and distribution processes of promotional materials.
    Marketing Dirección de proyecto Microsoft Powerpoint Estrategia de posicionamiento
  • MITSUBISHI MOTORS
    Regional Marketing Manager
    AUTOMÓVIL
    mayo de 2017 - julio de 2019 (2 años y 2 meses)
    Dubái, Emiratos Árabes Unidos
    Designed and executed regional marketing strategies to support global objectives.
    • Formulated goals, strategies and set budgets
    • Developed yearly media strategies together with the media agency.
    • Set up a Marketing Key Performance Indicators framework (KPI’s)

    Headed Mitsubishis’ regional marketing campaigns & product launches:
    • Coordinated external agencies to enforce a yearly communications plan including creative development, traditional & digital media, & social media strategies.
    • Project managed 3 Pan-Arab advertising campaigns on TV, mobile & digital channels, including social media & influencer marketing.
    • Drove post-campaign reporting looping back learnings to the next actions.
    • Work collaboratively with stakeholders on the development of a new web platform.
    • Headed the launch of Mitsubishis’ Official Social Media channels in the region.

    Assessed brand & product performance to ensure the right positioning of the line up:
    • Systemized industry monitoring report.
    • Organized brand researches & customer surveys.
    • Shaped reports & data visualizations based on competitive analysis.
    Marketing Estrategia de posicionamiento Microsoft Powerpoint
  • Deloitte
    Consultant - Deloitte Analytics
    CONSEJO & AUDITORÍA
    marzo de 2020 - Hoy (5 años y 2 meses)
    Madrid, España
    • Build, customize and publish interactive reports, visualizations and dashboards using Tableau that empower decision makers
    • Develop Marketing Mix Models and ROI Analysis to quantitatively estimate the effectiveness of various Marketing elements, identify key sales drivers and propose solutions to improve efficiency
    • Maintain analytical tools and reports for evaluating performance of marketing performance
    Marketing Analytics Tableau software Microsoft Powerpoint
Recomendaciones externas
Formación
  • GLOBAL MASTER’S IN BUSINESS ANALYTICS & BIG DATA
    IE School of Human Sciences & Technology
    2019
  • Master's degree International Business Management
    CECO (Centro de Estudios Económicos y Comerciales)
    2019
  • Licenciatura en Investigación de Mercados
    Universidad Autónoma de Madrid
    2008
  • Licenciatura Administración y Dirección de Empresas
    Universidad Autónoma de Madrid
    2007
Certificados
  • Certificado Diseño Gráfico
    SAE Institue
    2012
  • Tableau 10 for Data Scientists
    Linkdin Learning
    2020