Justo Hidalgo

estrategia y gestión de producto digital

Puede desplazarse Madrid

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  • Tarifa aproximada 800€ / día
  • Experiencia 7 años y +
Proponer un proyecto El proyecto sólo comenzará si aceptas el presupuesto de Justo.

Disponibilidad no confirmada

Media jornada, 3 días a la semana

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Localización y desplazamiento

Localización
Madrid, España
Puede trabajar en tus oficinas en
  • Alrededor de Madrid y 50 kms

Preferencias

Duración del proyecto
  • Entre 1 y 3 meses
  • Entre 3 y 6 meses
  • ≥ 6 meses

Verificaciones

Influencia

Idiomas

  • Español

    Bilingüe o nativo

  • Inglés

    Bilingüe o nativo

Categorías

Habilidades (9)

Justo en pocas palabras

Justo Hidalgo es gestor de productos digitales, con especial interés en la creación de productos y servicios que utilizan datos y psicología comportamental. Tiene más de veinte años de experiencia en la dirección, gestión y estrategia de productos y servicios digitales (SaaS, suscripción, cloud, B2B/B2C, etc.) Es autor del libro “Idea, producto y negocio”, profesor de Estrategia de Producto, Innovación y Lean Analytics en cursos de posgrado y ejecutivos, y es además mentor de startups. Su próximo libro sobre analítica de datos se publicará en Noviembre.

Es fundador de Quantified Reading, una empresa de productos y servicios de analítica de comportamiento lector para editoriales e instituciones educativas.

Desde 2010 y hasta 2019 es socio fundador y CEO (2016-2019) de 24symbols, un servicio de suscripción de libros electrónicos y audiolibros en la nube. Antes de 24symbols fue VP Gestión de Producto y Consultoría en Denodo Technologies, liderando la preventa y la gestión de producto global de la compañía.

Tiene un doctorado en Informática por la universidad de A Coruña, España (especialidad de Ciencia de Datos) y es Ingeniero en Informática. Ha recibido formación en Gestión de Producto, Marketing de Producto, Innovación y Creatividad en Stanford y Berkeley.

Realiza consultoría estratégica y de producto en empresas como Taniwa (producto Mememtum de medición de movimientos en pacientes con Parkinson), VILT (productos de analítica de datos y A/B Testing) y Global Campus Nebrija (productos y servicios de EdTech para educación universitaria y de posgrado).

Portfolio:

Experiencia

24symbols

E-commerce

Socio fundador

Madrid, España

abril de 2010 - julio de 2019

24symbols is a subscription service for ebooks. Read among hundreds of thousands of books, thousands of publishers, without having to download any book, as they go with you.

Since 2010, I'm co-founder of the company, responsible for Business Development and Data Analytics, and anything international: content acquisition, PR, etc. I've travelled around the world giving talks, meeting publishers, negotiating contracts, reaching new partnerships, and talking to investors.

Since 2016, I'm also CEO of the company.

More info about the company at: https://angel.co/24symbols

Autor

High tech

Autor libro "Idea, Producto y Negocio"

Barcelona, España

mayo de 2017 - Hoy

Original title: Idea, Producto y Negocio
In English: Idea, Product and Business. Three steps to create innovative digital products and services.

In spite of the constant application of management, creativity and innovation techniques, most resulting products still fail commercially.

Explaining the basic elements comprising the creation of an innovative product or service requires the reading of tens of books. This work describes, in a pragmatic and direct approach, the fundamental aspects of the lifecycle of creating, deploying and managing a digital product or service.

The book is divided in three parts. The first one, The Idea, is focused on discussing the need of finding problems that are worth solving. It also describes a series of techniques that help us achieve it. The second, The Product, handles the conversion of the idea in a product that is completely defined and potentially successful. The third one, The Business, starts from the product, but from a pragmatic business standpoint: how to obtain recurrent and scalable income?

Varias escuelas de negocio y universidades

Educación & e-learning

Profesor universitario de grado y posgrado

Madrid, España

septiembre de 1998 - Hoy

Profesor universitario de diversas universidades y escuelas de negocios. En la actualidad:
- Instituto de Empresa. Profesor de procesos de creación de producto en el Master's Degree in Big Data and Analytics.
- ESIC ICEMD. Profesor de Gestión de Producto en el Master's Degree in Digital Marketing.
- Nebrija. Profesor de Gestión de Producto en el Máster de Diseño Industrial.
- Nebrija. Profesor de Nuevas Tecnologías para la Dirección en varios de sus programas MBA.
- ESNE. Profesor de Gestión de Producción en el grado de Desarrollo de Videojuegos.
- U-Tad. Profesor de Creatividad en el curso Experto en Data Science.
- EOI. Profesor de Analítica de Datos en su programa de EOI CoWorking.

Varias instituciones

High tech

Mentor de startups y proyectos de innovación

Madrid, España

enero de 2012 - Hoy

Mentor para diversas startups y en el contexto de diferentes organizaciones de apoyo al ecosistema emprendedor e intraemprendedor. Algunos ejemplos:
- Mentor y miembro de la Junta Directiva de Tetuan Valley, una escuela de startups. Mentoring en Producto, Estrategia y Analítica de Datos.
- Mentor de Producto en Google Launchpad.
- Mentor de Producto y Analítica de Datos en el programa EOI CoWorking.
- Mentor de Analítica de Datos en Google Campus for Moms and Dads

Denodo Technologies

High tech

VP Product Management and Consulting, VP Technology, Deputy CTO

Palo Alto, California, EE. UU.

agosto de 2004 - abril de 2011

In charge of Product Management and Sales Engineering worldwide, with team members in Spain (Madrid and Coruña), UK (London) and US (Palo Alto, Philadelphia).
My responsibilities included:
• Co-development of the strategic product roadmap of the Denodo Platform
• Definition of product requirements from Customers, Partners, Sales, Sales Engineering, Marketing, and encompass it with Research findings.
• Active participation in Product Development actions
• Marketing support and Analysts Relationship (AR)

• Overseing and management of Sales Engineering Worldwide (Americas&APAC, EMEA, Iberia&LATAM)
• Liaison between the US office and Spain’s technical departments (Professional Services, Research&Development).
• Creation and coordination of Collateral generation for Sales and Marketing: whitepapers, presentations, Competitive Intelligence reports, and so on
• Coordination of the internal Knowledge Base
• Leading critical accounts from Technical and Strategic standpoints
• Project management of PoCs worldwide. Manage technical interaction with decision makers

At the opening of the US headquarters of Denodo in 2007, I moved there to lead the overall technology area, from debugging the first customer projects, to leading Analyst Relationships with Gartner or Forrester.
My tasks as VP of technology were the following:
- To listen to Denodo’s customers, sales and marketing people, and professional services, in order to generate new functionalities for the product to excel in its competitive area.
- To act as liaison between the US office and Spain’s technical departments (Professional Services, Research&Development). Mainly, to co-operate with the CTO for co-leading the Product Development.
- To support Sales in Presales and Training: meetings, demo and pilot requirements, technical documentation, etc.
- To prepare technical descriptions for project proposals.
- To serve as advisor to the CEO and the rest of the senior management team.
- To support Marketing in Analyst Relationship (AR)

Formaciones

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