¡Bienvenido al perfil Malt de Laura !

Malt te da acceso a los mejores talentos freelance para tus proyectos. Ponte en contacto con Laura para hablar de tus necesidades o busca otros perfiles en Malt.

Laura Searle

product designer & strategy consultant

Puede desplazarse Madrid

  • 40.4167
  • -3.7036
Proponer un proyecto El proyecto sólo comenzará si aceptas el presupuesto de Laura.
Proponer un proyecto El proyecto sólo comenzará si aceptas el presupuesto de Laura.

Localización y desplazamiento

Localización
Madrid, España
Puede trabajar en tus oficinas en
  • Alrededor de Madrid y 50 kms

Preferencias

Duración del proyecto
  • ≤ 1 semana
  • ≤ 1 mes
  • Entre 1 y 3 meses
  • Entre 3 y 6 meses
  • ≥ 6 meses
Sector de negocio
  • Arte & artesanía
  • Cine & audiovisual
  • Comercio al por menor
  • Cultura
  • E-commerce
+15 autres
Tamaño de la empresa
Preferiría:
  • 2-10 personas
  • 11-49 personas
  • 50 - 249 personas
  • 250-999 personas
Preferiría evitar:
≥ 5000 personas

Verificaciones

Idiomas

Categorías

Habilidades (20)

Laura en pocas palabras

Soy muy meticulosa y perfeccionista con el trabajo que realizo, intentando siempre alcanzar la excelencia. Me encanta trabajar en equipo, y cobvierto cada reto en una oportunidad.

Lo que caracteriza mi trabajo es la creatividad: bien sea aplicada a una nueva idea innovadora, un rediseño o una estrategia, basándome siempre en un análisis exhaustivo de la empresa, mercado y competidores.

Tengo un perfil bastante completo, pudiendo desarrollar proyectos más centrados en UX, research y planificación estratégica, o la parte más visual y de diseño.

Portfolio:

Portfolio solo accesible para usuarios registrados

Experiencia

Retail Brain S.L.

Agencias de subcontratación

Product Manager & Strategy Consultant

Madrid, España

septiembre de 2019 - Hoy

• Managed strategic projects for fashion retailers in a wide range of segments, mostly focused in luxury and sustainable fashion, working directly with the directors of brands such as ECOALF, Mon&Pau, DelPozo, Corsicana, BYLUMA, Camper, Yusty among others.

• Analysed client data to clarify the project objectives and compiled primary and secondary research (using a range of research methodologies) to support strategic recommendations.

• Undertook product design of creative branding strategies, digital marketing campaigns and content creation for all social media platforms.

• Developed brand identity using design thinking, and implemented across multiple channels specially focusing on online user experience, resulting in a 20% growth in e-commerce sales.

• Designed staff training and team building experience for retail & wholesale of all european stores
Planificación estratégica Identidad visual identidad corporativa User Research marketing digital Redes sociales design thinking Formación wholesale retail fashion

Jantaminiau

Moda & cosmética

Head of Sales & Marketing

Madrid, España

febrero de 2019 - septiembre de 2019

• Launched and implemented global marketing and sales strategy from a zero-revenue position for the new ready-to-wear brand TAMINIAU in Netherlands and Spain.

• Planned complete collection structure and executed global communications and marketing strategy both for couture and ready to wear lines in two countries, both for offline & online stores.

• Redesigned a brand identity and implemented CRM strategy in alignment with the Creative Direction of the company.

• Managed a team of three for the execution of store openings of the first Madrid Flagship Store, and Amsterdam store, as well as further international pop-up projects in Biarritz, Gstaad, Colombia & Sotogrande among others, meeting sales targets of +80K over 6 months.

Oysho

Moda & cosmética

Head of Trends Forecasting Department

Barcelona, España

febrero de 2018 - febrero de 2019

• Defined art direction, content & commercial strategy for the bi-annual presentation of next season OYSHO, producing an interactive video project for store directors worldwide.

• Oversaw the buying for all accessories and footwear designed in Tempe for OYSHO, in coordination with the Commercial Director & General Director of the brand.

• Created weekly presentations of the commercial strategy and trends of future launches for all worldwide stores.

• Researched new trends and technologies and elaborated regular reports for all departments to provide creative references for collection design.

• Led color strategy for all OYSHO lines; based on primary and secondary research of trends and shoppings.

L'EGSQERE

Moda & cosmética

Product Designer & Creative Director

Barcelona

febrero de 2017 - febrero de 2019

Recomendaciones externas

Consulta las recomendaciones de Laura

Formaciones